به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

تاریخ جراحی لیفت صورت و خانم دکتر نوئل، اولین متخصص جراحی پوست در فرانسه و یکی از مخترعین لیفت صورت برای جای جوش

مقدمه

دکتر نوئل یا سوزان گرو نوئل (به فرانسوی: Suzanne Noël) در سال ۱۸۷۸ متولد شد. او اولین متخصص جراحی پوست در فرانسه بود و به عنوان یکی از بزرگترین مخترعین لیفت صورت برای جای جوش شناخته می شود. دکتر نوئل زندگی پرفعالی داشته و در حوزه جراحی زیبایی و بازسازی پوست بسیار موفق عمل کرده است.

سوزان گرو نوئل:

دکتر نوئل به عنوان اولین متخصص جراحی پوست و مخترع لیفت صورت در فرانسه شناخته می شود. او در سال ۱۸۹۷ در سن ۱۸ سالگی با دکتر ماری ژوزف “هنری” پرتات، یک درماتولوژیست جوان، ازدواج کرد.

ازدواج اول:

در سال ۱۸۹۷ در سن ۱۸ سالگی، سوزان گرو با دکتر ماری ژوزف “هنری” پرتات، یک درماتولوژیست جوان، ازدواج کرد.

دانشگاه پاریس:

او سپس در دانشکده پزشکی دانشگاه پاریس ثبت نام کرد و نیت داشت در نهایت به همسرش در تمرکز درمانی درماتولوژی بپیوندد.   تاریخ لیفت صورت تاریخ لیفت صورت تاریخ لیفت صورت تاریخ لیفت صورت

زیبایی:

وقتی جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ شروع شد، گرو پتات به بیمارستان نظامی وال-دو-گراس در پاریس اختصاص یافت و باز هم با هیپولیت مورستین همکاری می کرد. او خود را به جراحی زیبایی و بازسازی پوست در سربازان مجروح شده اختصاص داد. همراه با دکتر مورستین، او تکنیک‌های جدیدی برای ترمیم صورت‌های مخدوش سربازان توسعه داد. از این راه اشنا با اناتومی و تکنیکهای لیفت صورت شد. تاریخ لیفت صورت

درگذشت شوهر:

در ژوئن ۱۹۱۸، همسرش هنری درگذشت؛ او از سال ۱۹۱۵ به علت تماس با گاز مسموم کننده در طول خدمت در جنگ جهانی اول به سلامتی ضعیفی داشت.

ازدواج دوم:

در سال ۱۹۱۹، او با دکتر آندره نوئل ازدواج کرد. آندره نوئل دانشجوی همکلاسی او در دانشکده پزشکی دانشگاه پاریس بود و نیز در حوزه درماتولوژی تخصص داشت. زیرا دکتر نوئل پایان‌نامه دکتری خود را به پایان نبرده بود، او با مجوز پزشکی او به عنوان جراح پوست  عمل می‌کرد.

جراحی زیبایی را توسعه داد:

او تکنیک‌های جراحی زیبایی و لیفت صورت را توسعه داد. او یک جراحی صورت استخوانی (لیفت صورت) را توسعه داد تا پوست پر اسکار در بیماران با جوش صورت را کشیده و ظاهر را بهبود بخشد، این تکنیک‌ها از قدیمی‌ترین تکنیک‌های لیفت صورت به شمار می‌روند. دکتر نوئل با تلاش‌های خود در زمینه جراحی زیبایی و بازسازی پوست، به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه شناخته می‌شود. او تکنیک‌های نوآورانه‌ای برای بهبود ظاهر و احساس جوانی و زیبایی در بیماران خود توسعه داده است. استفاده از عکس‌ها، کرم‌ها، قرص‌ها و روش‌های دیگر در درمان‌های او نشان از کارآیی و تنوع در روش‌های درمانی او دارد. به طور خلاصه، دکتر نوئل یک پیشگام در زمینه جراحی زیبایی و بازسازی پوست است. او با تلاش  خود، تکنیک‌های نوآورانه‌ای را برای بهبود ظاهر و جوانی صورت و پوست توسعه داده است، من جمله تکنیک‌هایی  عمل لیفت صورت برای بهبود ظاهر پوست در بیماران با جوش صورت.

عکس:

تاریخ لیفت صورت

منبع:

Dinu I. Dumitrascu, MD, Robert A. Kyle, MD, . Suzanne Gros Noël: Plastic Surgery Pioneer and Advocate for Women’s Rights. Mayo Clinic Proceedings.  VOLUME 97, ISSUE 1, P196-197, JANUARY 2022. https://doi.org/10.1016/j.mayocp.2021.11.020

بیشتر بخوانید...

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *