به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

مواد شیمیایی رنگ مو و ارتباط آن با سرطان پستان، سرطان خون، سرطان مثانه و سرطان کلیه

رنگ مو و ارتباط آن با سرطان

رنگ مو یکی از محصولات آرایشی است که بسیاری از افراد برای تغییر رنگ موهای خود استفاده می‌کنند. اما برخی از محصولات رنگ مو حاوی موادی هستند که ارتباطی با سرطان دارند. در ادامه به برخی از این مواد اشاره خواهیم کرد.

پارا فنیلن دی‌آمین (PPD)

این ماده یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در رنگ موهاست. PPD در برخی مطالعات با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست مرتبط شده است. همچنین، احتمال بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک نیز وجود دارد.

رزورسینول

رزورسینول یک ماده شیمیایی است که در برخی رنگ موها وجود دارد. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف طولانی مدت رنگ موهای حاوی رزورسینول باعث افزایش خطر سرطان پستان می‌شود.

فورمالدئید

فورمالدئید ماده‌ای است که برخی شرکت‌ها در ترکیب رنگ موها استفاده می‌کنند. این ماده باعث بروز تحریک‌های تنفسی و چشمی می‌شود و ممکن است باعث ایجاد سرطان ریه شود.

در نهایت، برای حفظ سلامتی خود و کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهتر است از محصولات رنگ موی حاوی این مواد شیمیایی جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید با اطمینان از محصولاتی استفاده کنید که علامت‌های “بدون آمونیاک” و “بدون PPD” را دارند.

 

سرطان پستان

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده بلندمدت از مواد شیمیایی  ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان شود. مطالعات بیشتر نیاز است تا بتوانیم به طور دقیق تأثیر مواد شیمیایی  روی سرطان پستان را بررسی کنیم.

سرطان خون

تحقیقات نشان می‌دهد که برخی مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های مو ممکن است باعث افزایش خطر سرطان خون شوند. اما برای تأیید این موضوع، نیاز به بررسی‌های بیشتری است.

سرطان مثانه

استفاده بلندمدت از مواد شیمیایی  ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه شود. در تحقیقات صورت گرفته، ارتباط بین مصرف مواد شیمیایی  و سرطان مثانه مشاهده شده است.

سرطان کلیه

برخی مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از مواد شیمیایی  ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه شود. اما نیاز به بررسی‌های بیشتری است تا بتوان نتایج دقیق‌تری در این رابطه ارائه داد.

منبع

موپوست صاف، نرم و بدون عیب یکی از آرزوهای همه افراد است. اما به دلیل عوامل مختلفی مانند تغذیه نامناسب، شرایط آب و هوایی، مصرف داروها و... پوست ممکن است مشکلاتی مانند جای جوش، پوست چرب یا خشک، پوست حساس و غیره داشته باشد.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *