به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

اشتراک گذاری:

لیپوساکشن

معرفی

لیپوساکشن تومسنت یک روش جراحی کاهش چربی بدون نیاز به بیهوشی عمومی است. این روش با استفاده از محلول مخصوصی که به بافت چربی تزریق می‌شود،  چربی را از بین می‌برد. در این صفحه، به معرفی پیشنهادات قبل از عمل جراحی، مناطق بدن مناسب برای لیپوساکشن، انتخاب بیمار، توضیح روش انجام عمل، خطرات و نتایج آن می‌پردازیم. دکتر معمارصادقی بیش از 20 سال تحربه دارند در لیپوساکشن. ایشان بورت American Board of Liposuction Surgery دارند و چند اختراع در هیته لیپوساکشن و تزریق چربی دارند.

تاریخچه لیپوساکشن تومسنت

لیپوساکشن تومسنت یکی از روش‌های متداول برای از بین بردن چربیهای زائد در بدن است. این تکنیک ایمن و موثری است که توسط جفری کلاین، یک جراح پوستی، ابداع شده است.

جفری کلاین در دهه 1980 به طور تصادفی به ایده تومسنت برخورد کرد. وی در حین انجام جراحی‌های دیگر در بخش پوستی، متوجه شد که تزریق محلی مخلوطی از بیهوشی موضعی و عامل واسوبازی، باعث انتفاخ و آماده‌سازی بهتر بافت چربی می‌شود. این تزریق، باعث کاهش خونریزی و درد مرتبط با جراحی شد و به او ایده‌ای نو در خصوص لیپواسپشن بخش‌های دیگر بدن داد.

در سال 1985، جفری کلاین با انتشار مقاله‌ای در مجله دیگری از ابتکار خود استفاده کرد و نتایج بارزی ارائه داد. او نشان داد که با استفاده از تومسنت، لیپوساکشن به صورت موفقیت‌آمیزی قابل انجام است و خطرات ناشی از خونریزی بیش از حد و نیاز به بیهوشی عمومی را به شدت کاهش می‌دهد.

پس از انتشار مقاله جفری کلاین، لیپوساکشن تومسنت به سرعت شناخته شد و تبدیل به یک روش مورد قبول برای کاهش چربیهای زائد در بسیاری از نقاط جهان شد. این روش بسیار ایمن‌تر از روش‌های قدیمی لیپوساکشن است و با توجه به استفاده از بیهوشی موضعی، کمترین خطرات مرتبط با عمل جراحی را دارا می‌باشد.

همچنین، لیپوساکشن تومسنت امکان انجام عمل جراحی در بیمارانی را فراهم می‌کند که نمی‌توانند برای عمل بزرگتر بیهوش شوند، و هممراقبت‌ها کافی است. امروزه، این به عنوان یکی از روش‌های اصلی برای کاهش چربیهای زائد در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ایمنی و نتایج قابل قبولی که به دست می‌دهد، توسط جراحان و بیماران بسیار مورد ترجیح قرار می‌گیرد.

در نتیجه، لیپوساکشن تومسنت که توسط جفری کلاین اختراع شده است، به عنوان یک روش ایمن و مؤثر برای کاهش چربیهای زائد در بدن شناخته می‌شود. این تکنیک باعث کاهش خطرات مرتبط با عمل جراحی و بهبود نتایج جراحی می‌شود. امروزه، این به عنوان یکی از روش‌های پرکاربرد و موثر در زمینه زیبایی و تغییر شکل بدن شناخته می‌شود و توسط جراحان پوستی در سراسر جهان استفاده می‌شود.

تفاوت‌های اصلی بین روشهای لیپوساکشن مختلف:

بیهوشی:

در لیپواسپشن سنتی، بیهوشی عمومی یا بیهوشی سنگین معمولاً برای بی‌حسی کلی بدن در طول عمل استفاده می‌شد. این موضوع خطرات ناشی از بیهوشی عمومی را به همراه داشت. در مقابل، روش تومسنت از بیحسی موضعی استفاده می‌کند، که شامل تزریق حجم زیادی از لیدوکائین (بیحسی موضعی) به منطقه هدف است. این بیحسی موضعی قسمت مورد نظر را بی‌حس می‌کند و نیازی به بیهوشی عمومی یا بیهوشی سنگین را ندارد.

تزریق مایع:

لیپواسپشن تومسنت شامل تزریق حجم قابل توجهی از یک محلول ویژه به منطقه درمانی قبل از شروع جدا کردن چربی است. این محلول معمولاً شامل مخلوطی از نمک فیزیولوژیک (آب نمک استریل)، لیدوکائین (بیحسی موضعی) و اپینفرین (یک دارویی که عروق خونی را تنگ می‌کند) است. مایع تزریق شده به بخش مورد نظر کمک می‌کند تا آن قسمت بی‌حس شود، عروق خونی را کوچکتر کند و بافت چربی را سفت تر کند، که باعث می‌شود جدا کردن

بیشتر بخوانید...